Monday, April 20, 2009

ولدي البكر


احمد
ولدي و ابن قلبي البكري
نعم انت ابن اختي لكنك كنت و مازلت ولدي البكري .. لن ينازع مكانتك في قلبي احد

اشتاقك و اشتاق رائحة جسمك الطفوليه بعد شوط كبير من اللعب

تأتي و العرق يبلل جبينك الرقيق لتحكي لنا عن مغامراتك و الاحداث العظيمه التي مرت بك

الصمت يا ساده فأحمد يتحدث الان

كم انت لطيف

اتذكر ايضا و انت مازلت رضيع كم كنت استمتع برائحة ملابسك القطنيه

يا الله مازالت تعبق انفي حتى الان

هل اخبرك بسر

منذ سافرت و انا امني نفسي دائما بذلك الحضن الدافيء الذي كنت تمنحني اياه

و بنومنا سويا في الشتاء و محاولتنا تدفئة بعضنا

ومحاولتك انت لتدفئتي رغم انك حبيبي لم تتجاوز السادسه

احمد حبيبي

لم تغب عن بالي او قلبي لحظه واحده منذ سافرت

كل ليله ابعث لك بقبله في السماء ربما يرسلها لك القمر في الليله القادمه

و كل ليله لا انام قبل ان ادعو لك من كل قلبي

اعذرني حبيبي ارجوك اني سافرت ... اعذرنا جميعا

وسامحني اني لست معك الان

واني لست معك لاول مره في احد اعياد ميلادك

اعذرني حبيبي و سامحني

فقط تأكد اني احبك بكل تفاصيل حياتك

بشقاوتك اللذيذه

و حنيتك الرائعه

التي تجعلني اقف دائما امامها و اتسائل ... هل يوجد على وجه الارض طفل يحمل هذا القدر من الحنان

متفرد انت في كل شيء ..كما ستظل مكانتك بقلبي

أحمد صغيري ... كل عام و انت دائما بقلبي
الى ان نتلقي و تحوطني كفك الطفوليه الجميله التي اعشقها

احبك

16 comments:

well said...

يا بختك يا عم احمد
حب الام مش بيبقى موجود عند الام بس
..الامومة نفسها شىء بيلمس قلب البنت من صغرها
...كلامك جميل ..كلام دافى ..ملفوف بعود حنية
مرة تانية يا بختك يا عم احمد وربنا يخليلك احمد

Anonymous said...

وانا كمان يا احمد بحبك وفي قلبي مكانتك زي النونو بتاعنا

ان شاء الله يا احمد نلتقي قريبا ونبقى سوا ويا رب لما تكبر تحبي وتعتبرني زي باباك .. زي ما روزا تبقى زي ماما بالنسبة ليك

Rosa said...

well
امين يا رب :)
شكرا

Rosa said...

Anonymous
:)
ربنا يخليك ليا و لنونو و لأحمد يا رب
ان شاء الله
و انا و اثقه من انك هتكون احن اب في الدنيا
ربنا مايحرمني منك
....
:)

Hannoda said...

كل سنة و أحمد طيب و عقبال مييييت سنة

وعقبال عيد ميلاده الجاي لما تكوني انت و بنوتك جايبنله هديته ويتهدوها ليه بنفسكوا

قادرة أفهم العلاقة اللي بينكم يا روزا كويس جدا
وعارفة قد ايه الرابط لما بيكون بيني وبين طفل عبارة عن رابط قوي يشبه احساس الامومة بس على صغير


جربتها مع حسن ابن خالي و اكيد ابن الاخت وبالذات الاول بيكون له مكانة غالية جدا

يارب يخليكوا لبعض
ويشيل من قلبك وقلبه أي غربة سببها السفر يااارب

عطش الصبار said...

عارفه ياروزا بعد سفرك انت واحمد وما بين النوم واليقظه سمعت ك انت واحمد بتضحكو وفيه هيصه فى الشقه افتكرت نفسى باحلم ولما اتاكد ت ان ده حقيقى قمت واناغير مصدقه لقيت احمد الصغير فاتح الكمبيوتر وقاعد يتفرج على لقطات فيديو بتجمعكم سوا وقالى خالتو وخالو وحشونى قوى واصح لقاؤه اليومى بكم وبعدين من نفسه اخد عاده مهما كانت ظروفه ودلوقتى كل يوم يقولى انا عايز باسبور عشان اروح امريكا اجيب خالتو وبعدين اروح السعوديه اجيب خالو ونرجع نعيش مع بعض تانى كل حاجه بياكلها لازم يشيل لكم منها احيانا اظبطه بيتكلم معاكم وهو مندمج فى اللعب ربنا يجمعنا قريب على خير اللهم مااستجب

Rosa said...

كل سنة و هو طيب و عقبال 100 سنة و يا رب تتجمعوا على ألف خير

Anonymous said...

الله عليكى وعلى كلامك ياروزا

ربنا يجمعكو قريب يارب على خير

سلامى يا قمر
:))

Unknown said...

بطلي المواضيع بتاعتك دي اللي بتخليني كل ما اقراها اعيط واقعد اسح دموع

كمان ردود مامتك انا مش عارفة بتقريها ازاي !
ولا انا اللي عاطفية زيادة عن اللزوم

... مبروك يارب بنوتك تطلع حلوة زيك
انا كنت خايفة تيجيبي ولد ويطلع زومبي من كتر ما بتحكوا عليهم انتي وعبد الله ... لكن كده اطمنت هجيبي بنت وهتطلع حلوة لامها

A said...

كل سنة و أحمد طيب و يا رب يجمعكوا على خير يا روزا و ربنا يرزقك ببيبي جمييل يلعب مع أحمد و أنا متأكدة أنه هايكون عنده أجمل أم في الدنيا.

تحياتي لك و لأحمد و للبيبي


آلاء

Rosa said...

hannoda
و انت طيبه و بخير دايما يا رب
يا رب يا هنوده يا رب امين
و يخليكي لينا يا رب

Rosa said...

ماما
....
مافيش رد مناسب بجد
ربنا يجمعنا قريب يا رب

Rosa said...

Om HAGAR
امين يا رب و انت دايما بخير

Rosa said...

shayma
مرسي يا قمر
امين
سلام :)

Rosa said...

Geronimo
معلش يا سموحه بقى حقك عليا بس اعمل ايه انا بكتب الي بحسه
لا مش زياده عن اللزوم و لا حاجه انا مبعرفش اقراها برده بس نعمل ايه ربنا يجمعنا على الخير قريب يا رب
الله يبارك فيكي
لا الحمد لله مافيش زومبيز
:)
عقبالك ان شاء الله

Rosa said...

آلاء
مرسي حبيبتي كلك زوق
عقبالك :)