Thursday, October 4, 2007

روزا اتنصب عليها يا ردالللللللللله


يا رداااااااااااااااااااااله

أيـــــــــــــــــــــــه(دا صوت الرداله طبعا) ه

شوفت البنته روزا حصلها ايـــــــــــــــــــه

أيــــــــــــــــــــــه .... دول الرداله برده

في يوم في شهر في سنه تهدى الجراح و تنام و عمر جرحي انا اطول من الايااااا.......... ستوووووب سرحاشان معلش

لاااااا دا عقلي الباطن بس من الي حصلي

انا اتنصب عليا يا جماعه , ايوه اعلنها بمنتهى الصراحة و الوضوح ... كان فين بس الوضوح دا لما اتنصب عليا

احكيلكوا الموضوع

قاعده في امان الله في المعمل بطبع كام ريبورت لسه مشتغلاهم وعشان الحظ الجميل الممرضه الواعية الراسية الي مايجلهاش بالهاريسيا مش موجوده معايا ساعتها .... لاقيته داخل عليا و عمال ينهج وبيعرج و بيستأذن يدخل يقعد

قلت يا سلام ايه الادب و الذوق دا ماكلهم بيدخلوا من غير اي مقدمات و بيقعدوا و يشربوا قهوه وشاي و شاندوشتات كمان و بيقذقذوا لب و بعدين يعبروني

عادي جدا محدش يسالني بليز هوا دا معمل و لا مطعم و لا متنزه عام ولا سكيرتارية الدكتور الي جانبنا ولا ايه النظام ما علينا احنا معملنا في خدمة الشعب ,
نرجع للكابتن الي كان بينهج من شوية و دخل و استأذن و يا ريته ماستأّذن

ااااااااااااااااااااااه

بعد ما قلتله طبعا اتفضل اتفضل استريح ايه فين الرياضه
قالي مانا جايلك في الكلام يا دكتوره اهو لو تعرفي هتعذرني
اهم حاجه نفسية الواحد
قلتله خير ؟؟ في ايه

اولا والدتي بتشكر في حضرتك جدا و و متابعه معاكي هنا في المعمل السكربتاعها و بتقول عليكي دكتوره ممتازه ماشاء الله

و انا بقى لا داعي لا داعي اخجلتم تواضعنا

و دا لااااا حاشا و ماشا و كاشا ازاي دي بتخف بس لما تشوفك

يا .. بلاش مبالغه بقى
دا احنا هنا ساكنين جنبكوا
طب ايه بقى هيا اسمها ايه ,

الحاجه ام محمد

واااو لا في الانجاز بصراحه ماكل الحاجات الي بيجوا هنا عندهم محمد

وعشان ذكائي الاصطناعي مارضتش اضغط في الاسم عشان عارفه الولاد مش بتحب تقول اسم ماماتهم , و ما علينا

المهم بقى احكيلي يا استاذ محمد خير يا تري

طبعا انا زي اخوكي الضغير

صغير مين يا عم دا انت تخلفني مستريح وبعدين بلاش كدا بص على الاحجام يا كابتن ....
لما اذبهلت قال اه صغير في المقام طبعا

لا لا يا استاذ محمد ما تقلش كدا

لحد هنا و عادي جدااااا لان تلات تربع الي بيدخلوا بيحبوا يجوا يحكوا في الاول كدا و يحكوا قصة معرفتهم بالمعمل و مين حلل فين و اولاد الحلال الي دلهوم على هنا فا مافيش مشكله خالص المهم

ندخل في لب الموضوع

بوصي يا دكتوره

و راح موريني ورم بشع ورا و دنه

و مكان جروح كدا في رقبته و دراعه
وانا خلاص يا استاذ محمد كفايه انا مصدقه

ماسبنيش الا لما وراني كل الي في رقبته و دراعه

بسأله من ايه قال الدكتور قال دا كيس دهني و كل ما يشيل واحد يطلع تاني و احد اكبر في حته تانيه و هكذ ا ... انا سمعت كدا و حنفيت عياااااط اتفتحت من هنا مقدرتش امسك نفسي لاني استنتجت الاورام دي ايه

وهوا انا اسف يا دكتوره والله مش قصدي بس عشان تقدري

دا انا لما الدكتور دا ماعرفش يفدني رحت القصر العيني لاقيت هناك دكتوره كدا صغيره زي حضرتك كدا و لما ورتها جسمي قعدت تعيط برده

دا غير ان خطيبتي سابتني لان الاورام دي أثرت على قدرتي الانجابيه
وانا أعيــــــــــــــــــط

وانا عازرها ... انا عازرها و مسامحها هيا برده نفسها تبقى ام
(متسامح صحيح )

و انا اعيــــــــط
دا انا كنت هنتحر من تلات ايام
وانا اعيط
دا انا هاين عليا ارمي نفسي قدام اي عربيه قدامي بس اقول حرام اظلم صاحبها اوديه في داهيه
و انا اعيـــــــــــــــــــــــــط
انا اسف يا دكتوره

و دلوقتي مابقتش بقدر اشتغل ووالدي متوفي و معنديش لا اخ و لا اخت و لااي حد يقف جنبي
وانا ................. ها عارفين طبعا
أعيـــــــط

ارجوك يا دكتوره اقفي جنبي و ساعديني في موضوع التحاليل دا

قلتله شور طبعا انا معاك الي انت عاوزه

قالي لما رحت للدكتوره جيهان قالتلي تعمل تحاليل انسجه و فوجئت بالمبلغ و ماكنش معايا اي فلوس غير حاجه بسيطه دفعتها

ولسه عليا باقي يندفع لما اروح استلم النتيجه

و ان اعيــــــــــط و زي العبيطه لسه برده مش فاهمه اي حاجه و مستنيه بقى يقلي اسم التحليل الي محتاجه عشان اعملهوله و اطمنه و اطمن عليه

لاقيته بقى بيقلي انا هطلب من حضرتك طلب بس يا ريت ماتحتقرينيش

وانا اتفضل لا ارجوك ماتقلش كدا خيـــــــــــــــــــر

لاقيته بيقلي لو سمحتى بس بقيت فلوس العينه ادفعها للتحليل الانسجه دا و انا واللللللله وحياة الشهر الكريم دا اول ما اقبض معاش والدي يوم عشرة الشهر هجبهوملك تاني , وخدي اي ضمنات بطاقتي كرنيهي اي حاجه

و انا بقى استكمالا للعبط , لااااااا ماتقلش كدا بلييييز من غير ضمنات ولا الكلام دا

و رحت فاتحه شانطتي و فضيت كللللللللل الي فيها ادتيهوله زي الهبله لا زي المغفله

صحيح القانون ليه حق مايحميش المغفلين امثالي ههههههه

بس

و قلتله دول كفايه؟؟؟
قالي اي حاجه مش مشكله مش مشكله

و راح و اخدهم و شكرا يا دكتوره و سلام

سلام

و انا اعيييط و اعيط و دخلت اصلي و ادعيله ان ربنا يعوضه خير و يكون الموضوع بسيط

دا لسه في عز شبابه

المهم يا جماعه بعدها بساعه كدا وانا مازلت على حالتي السابقه من النهنه و الشنهفه و البكبكه ( ماحدش يقول ايه يعني ايه بكبكبه لو سمحتو هيا اكيد احد مشقات البكاء ... كفايه الي حصلي بقا ) قلت اقف في الشباك ادعيله ربنا شويه و اخفف عن نفسيتي الملتاعة بالام و الحزن والاسى و العيـــــاط عليه لاقيته يا اخواني ماشي في الشارع بمنتهى النشاط و الهمه و العرج الي كان في رجله رااااااااح راااااااااااااااح قلت يا حلولي دا شكله اتعالج و خف هههههههههههه

لا طبعا ماقلتش كدا انا اذبهلت و استجمعت كل قوايا البلوليسيه و وركزت بنظري لحد ما بقى ثاقب ماص و راقبته رايح فين لاقيته يا اخواني ماشي يبوص على يوفط الداكاتره و المعامل الي حوالينا واحد واحد و يطلع فوق شويا و يقعد بتاع 10 دقايق زي الي اقعدهم و نازل يا منشكح يا منكشر( منكشر دي طبعا كشر يكشر فهو كاشر مكشر يعني من الاخر ) و هكذا بطول الشارع

كان هيجيلي سكته نفسيه حاده

كدا يا استاذ محمد , يا ابن الحاجه ام محمد دا ماكنش عياط و شنهفه الي بينا دا انت طلعت شريــــــــــر

وهكذا كانت حكاية اول نصبايه اتعرض ليها في بداية حياتي العملية في المعمل

كل لما احكي لحد بيقعد يضحك و انا بقلبها هذار , بس بجد من جوايا اكتئبت و زعلت كتير قوي

فين حرمت الشهر الكريم الي هوا فيه دا , لا و منفعل قوي و انا بهذر معاه اول مادخل و بقله انت صايم ولا ايه و يقلي عيب با دكتوره الا الصيام دا انا ممنوع و ممنوع جدا من الصيام بس الا طاعة ربنااااااااااااا

وانا اواسيه و اقله دا يوم القيامه الي ربنا ماكنش جاعلهم من اصحاب الابتلاء هيتمنوا لو كانوا مبتلين عشان ينالوا مقدرة المبتلين الصابرين يقولي ماهوا الايمان و الصبر و ربنا الي مصبرنا

يا ربببببببببببييييييييي

قمة النفاق و الخداع و انعدام الدين والضمير

يمكن العيب مني اني ماكنتش واعيه كفايه , بس مش قادره اتخيل ان حد يتبلى على نفسه بالمرض او لو كان مريش فعلا و لو اني اشك انه يتاجر و يسرق بمرضه

يلا كل نصبايه وانا طيبه و هبله و عبيط كمان

خلو بالكوا بقى
و رجاء يا جماعة بليز الي يعرف الدكتورة جيهان الصغيره زي الي في القصر العيني يقلها لما محمد يروحلها تبقى تقله ياخد فلوس كفايه معاه وهوا رايح يعمل التحاليل و بلاش تعيــــــــط عشان انا بعيـــــط

و انا اعيــــــــــــــــــــــــــــــــــط

:)

80 comments:

محض روح said...

ههههههههههه
معلش ياقمر تعيشي وتخدي غيرها
انتي كان في قلبك خير
وبغظ النظر عن الي حصل
ربنا يعوض عليكي يارب

:)
كل سنه وانتي طيوبه

Rosa said...

محض روح
بجد مش ممكن
بوصي في اللحظه الي انا بعت فيها كومنت عندك وصلني دا في ساعتها
:) :)
واااو بجد صدفه جميله قوي
........
مش مهم الفلوس واله انا كل الي مزعلني الموقف نفسه انه يعمل كدا و في رمضان
...
وكل سنه وانتي بخير و سعادهدايما يا رب
:)

محض روح said...

مانا خت بالي واتخضيت
ورجعت عندك تاني علشان اشوف الوقت
:)
الارواح بتتألف

وبعدين فيه ناس كتير مابيفرقش معاهم رمضان من غير رمضان
الفقر والجهل كتير بيغير
من منطق الاشياء

mohamed said...

بصراحة اسلوب سرد حلو قوى وبحس فى كلامك انك بتتأثرى بالفقرا
ربنا يكرمك

Anonymous said...

شفتي الي مش بيجي يسال على بيبو ايه الي بيحصله معلش ياروزا يا وحشاني حصل خير وربنا هيجعله في ميزان حسانتك ياروح قلبي

DoMaLaYs said...

ههههههههههههههههه

بوست جميل و كوميدي اوي

و تعيشي و تخدي غيرها

انتي و الردااااااله

سندباد said...

انتي عملتي الخير مش اكتر اعمل الخير في من هو اهل له فان لم يكن هو اهل له فانتي اهل له
ربنا يجعله في ميزان حسانتك
تحياتي

Rosa said...

محض روح
الفقر والجهل كتير بيغير
من منطق الاشياء
عندك حق
وربنا دايما يآلف بين ارواحنا كدا
:)

Rosa said...

mohamed
مبسوطه ان اسلوبي عجبك
انا فعلا متاثره بالفقرا و يا رتني اقدر اعمل اي حاجه ليهم تساعد بجد
منورني دايما يا رب :)

Rosa said...

قلوب حائرة
شوفت وحرمت خلااااااااص آخر مرة والنبي
يا رب يجعله في ميزان حسناتي يا رب
وانتي كمان وحشاني يا سكرايه
:)

Rosa said...

domalays
مبسوطه ان البوسطه عجبك
وكمان الرداله مبسوطين
:D
نورتني

Rosa said...

sendbd
عندك حق يا سندباد
يلا ربنا يهديله نفسه و يهدي امثاله
نورت
:)

Unknown said...

ههههه
الجيات اكتر من الريحات
عوضك على الله
فكرتينى بموقف مشابه حصلى
برضه من عيانين بس المره دى كانت ست كبيره فى السن قد والدتى
شوفى بقى التأثر
مش بعيط وبس
نقول ايه
امسحى دموعك يا امال

Tamer Nabil Moussa said...

هههههههههه

معلشى يا بابشا

بتحصل كتير

انتى مش عبيطة انتى طيبة زيادة حبتين

الواحد بقى يخاف يعامل ضميرة فى بعض الاحيان عشان النصب والبلاوى الموجودة فى الدنيا

ربنا يعوض عليكى

تحياتى

micheal said...

ههههههههههههه...ما يقع الا الشاطر يا روزا
معلش
تحياتي لكي و كل أكتوبر و أنتي طيبه

•«ρяoιd»•™ said...

معلش معلش

كله بيطلع في الغسيل

و حلوه قوي اغتية ساره انا بموت فيها

رمضان كريم

تحياتي

Hannoda said...

ياااه يا روزا ... ايه الطيبة ده.. لا و الله بجد ده مش عبط زي ما بتقولي

الانسان رغم كل السلبيات اللي فالدنيا لكن لازم يعيش باللي خلقه عليه ربنا

و ربنا خلقنا على الرحمة و النية الحسنة

بس أ،ا مش قادرة أستوعب ازاي انسان عنده مرض زي ده يستغله بالبشاعة ده

ولا هو ما عندهوش حاجة أساسا؟؟

مش قادرة أدعي عيله العوة اللي فبالي دلوقت

ربنا يهديه و يسامحه

و انت قوي قلبك شوية
غرّقت المدونة عياط

هههههههه

محمد العدوي said...

ههههههههههههههه

أول حاجة ربنا يتقبل منك اللي طلع من الشنطة

تاني حاجة : الاحتراف حلو برضو حتى لو في النصب .. يعني مش نصاب تقليدي ودا يحسب للوطن الذي يفتق الحيل الكامنة ..

دا احنا بلدنا دي فيها كآفاءات .. تقوم صناعات وربنا .. في ظرف أسبوع يكون لموا فلوس نص الدنيا ..


ثالثا :

تعيشي وتاخدي غيرها .. علشان نبتسم على الصبح كدة

وقلبك أبيض .

YOTTA said...

ياعينى يا روزااااا
خللى بالك بأه من الحركات دى بعد كده
أصل الناس دول انتشروا اوى دوقتى
:)

أحمد سلامــة said...

ايه ده يا روزا
انتي ليه جاية على نفسك بكل الكلام ده يعني
ما كلنا كلنا بيتنصب علينا
بالعكس
ده النصب ده هو الي بيحسس الواحد فينا من وقت للتاني انو انسان وممكن يقف بكمل اللي يقدر عليه جمب اي حد عشان يساعده حتى ولو كان ميعرفوش زي انتي ما عملتي كده
سيبك
انتي خلي بالك وخلاص ومتخليش الموقف ده يقس قلبك على حد تاني يكون مسكين او محتاج بجد
كل سنة وانتي طيبة

Eric Matt said...


يللا يا دوك تعيشي وتاكلي غيرها :))

بس عارفة أجرك محفوظ عند الله لأن من رحمة الله أن الأعمال بالنيات مش بالنتايج

:) ابتسمي كده وبطلي بكبكة

بس يعني ايه بكبكة؟

تحياتي من ماناساس البلد

اسكندراني في الغربة said...

في مثل بيقول اعملي الخير و أرمية البحر
ومش حقول المرة الي جاية خدي بالك
بالعكس لو حد تاني طلب منك خدمة اعمليها بردة بس بالعقل
علشان ميجيش مرة يكون فيها حد محتاج بجد و انتي تخزلية
- - - - - - - - - -
تعيشي و تخدي غيرها
:)
:)

ody911 said...

روزا


هههههههههههههه

هههههههههههههههه

تعيشى وتاخدى غيرها

هههههههههههههه

لاء جامدة

وأنا أعيط

ههههههههههههههههههههه
معلش بقة

مصر بقة
عادى بقة
أودى بقة

عدى النهار said...

كل سنة وإنتى طيبة
:)

Soooo said...

اولا .. كل سنه وانتي طيبه
مش عشان المقلب اللي حصل .. ل عشان العيد
ثانيا .. اسلوبك هاااايل بجد
ثالثا .. النصابين بيتطورو وبيفتكسو اختراعات .. وده شيء يدعو للخووووف

ربنا يسترها علينا دنيا واخره

بس في استفسار .. هو الكلاكيع اللي
كانت في رقبته دي فعلا ورم ولا ديكور ؟؟؟؟

Anonymous said...

ههههههههههه
يا حبيبتى يا روزا انا حاسه بيكى جدا لان حصلى موقف زيه رمضان الى فات بس كان مع سواق تاكسى
واعد يحكيلى عن مراته الى بتموت وصاحب العربيه الى بيذله وهو راجل كبيير وعياله الى هيتشردو
وبرضه كنت بعييييط واديتله الى معايا عااااااااااا
وطلع ابن الذينه نصاب
ازاى عرفت عشان تلف الايام وتدور واركب معاه تانى والاقيه بيحكيلى نفس القصه تانى لانه طبعا مش فاكرنى
وانا بقى تخيلى موقفى
عاااااااااااااااااااااااا قولتله بكل غل منا عارفه منا ركبت مع حضرتك قبل كده ..والراجل اتبل ومحطش منطق ولا انا كمان
:(
بس يلا حسبنا الله ونعم الوكيل
طولت عليكى
:))))))
سلامى يا جميل وكل سنه وانتى طيبه

MoHaMeD HoSSaM said...

كل سنة وانت طيب يا جميل

معلش جات متاخرة شوية

Yassmina said...

معلش ياروزا
عوضك على ربنا بقى
انا والله بردو صعب عليا فالاول وانتي بتحكي عليه بس احتقرتو قوي فالاخر
يلا بقى

micheal said...

كل سنه و أنتي طيبه

أبو ضحى said...

تعيشى و تاخدى غيرها و اهم حاجة انك بخير

كل سنة و انتى طيبة

Rosa said...

لماضه
اولا منوراني
ثانيا شوفتي بقى الي حصلي
:( :(
الناس بقيت شريره قوي يا لماضه
يلا نعيش كلنا و ناخد غيرها
ادينا بنتعلم
نورتيني :)

Rosa said...

tamer nabil
يلا بقى يا تامر خليها عليا
:D
ربنا يعوض على الجميع

Rosa said...

micheal
يعني انا كدا شاطره؟؟
هيه هيه
:D
بس ربنا مايكتر من الشاطرين امثالي احسن النصابين كدا هينمو وهيترعرعوا
وانت طيب يا رب دايمات :)

Rosa said...

proid
انا بقول كدا برده
و حمدالله على السلامه اخير نورتنا يا برويد
الله اكرم :)

Rosa said...

hannoda
حبيبة قلبي
ماتعرفيش بستنى كومنتاتك ازاي والله
بصي انا بحبك بقى ماليش دعوه اوك؟؟
ربنا يهديه يا رب و يهدي امثاله
انا بقول الحمد لله الذي عفى عنا اننا نكون امثاله نصابين كدا
الحمد لله على كل حال
ادعيلي بقى
و بعدين حاضر ادينه بودي قلبي الجيم اهو عشان يقوى و بالنسبه للدموع اديني جبت المساحه و بنشف عشان الزحلقه
:D

Rosa said...

محمد العدوي
اهم حاجه تكون اتبسطت يا محمد
:D
انا اصلا سبتني يتنصب عليا عشان تبتسموا على الصبح كدا مش اكتر
:D
كل سنه وانت طيب :)

Rosa said...

yotta
حاضر يا يوتا على قد ماقدر و ربا يستر بقى

Rosa said...

احمد سلامه
عندك حق يا احمد
بس والله مش جايه على نفسي ولا حاجه بس اول مره احتك بالعالم دا وصعبت عليا نفسي اني كان نيتي حاجه وصدقت وهو في الاخر ينصب عليا كدا
بس اديني بتعلم اهو
وصدقني مقدرش ااقسى هو اصلا لو جالي تاني و طلب هديله تاني
:D

Rosa said...

the groom
الحمد لله ان ربنا فعلا بيدينا اجرنا بنيتنا
و حاضر يا جروم بطلت بكبكه اهو
مش عارف يعني ايه بكبه؟؟
ازاي رحت امريكا وانت متعرفش البكبه يعني ايه
بكبك يبكبك فهة مكبكب
:D
لو عرفت قلي

Rosa said...

اسكندراني في الغربه
عندك حق يا اسكندراني
و كل سنه وانت طيب :)

Rosa said...

ody 911
ماشي يا اودي اضحك اضحك
ماهي بقت مهزله
هههههههههههههههه
ربنا يفرحك دايما
وعادي بقى
روزا بقى
نورتني بقى بقى

Rosa said...

عدى النهار
وانت طيب و بخير و بسعاده يا رب :)

Rosa said...

soooo
اولا و انت طيب او طيبه لسه هكتشف :D
عشان اول مره تنورني :)
و مرسي لكلامك يا رب يكون اسلوبي فعلا عجبك
والله الكلاكيع دي مش عارفه حقيقتها ايه في ناس بتقلي ان في نصابين ممكن يعملوا الحاجات دي في نفسهم عشان ينصبوا بيها
زي الشحاتين الي بيقطعوا اديهم او رجليهم
والله اعلم
ربنا يهدي

Rosa said...

shayma
يا ربي يا شوشو حتة موقف
نعمل ايه بس في النس دي
يلا بيستغلوا طيبه الناس لبي ذينا
مش في ادينا غير اننا نقول حسبنا الله و نعمى الوكيل
و كل سنه وانتي طيبه و بخير دايما يا رب ودايما منوراني كدا :)

Rosa said...

mohamed hossam
وانت طيب يا رب دايما
لا متاخر ولا حاجه
دايما منورني

Rosa said...

yasmina
يلا يا ياسمينا خليها عليا
:D
وحشاني وكل سنه وانتي طيبه

Rosa said...

micheal
وانت طيب , مرسيييي

Rosa said...

ابو ضحى
الحمد لله رب العالمين ادينا بنتعلم
و نورتني يا ابوضحى
يا رب ماتكون آخر زياره
:)

Doba said...

يا عينى يا روزا يا متشهنفة يا مبكبكة ياختشى

واله قطعتشى قلبى
ممكن اسلفك اتنين جنيه لاخر الشهر بس انا مش عبيطة - انا هاخد كل الضمانات الممكنة عشان اشحتفك ورايا

كل سنة وانتى طيبة
هبة

Anonymous said...

هاى روزا ازيك كل سنة و انتى طيبة يا جميلة و يارب العيد الجاى محققة كل اللى بتتمنيه و يااا سيتى ما يقع الا الشاطر لكن لازم تبقى عارفة انه ثوابك عند ربنا و ده مش هيغيره نصب الاخ محمد ابن الست ام محمد اللى يا زين ما خلفت و ربت

Anonymous said...

تعيشى وتاخدى غيرها واهى تجربه تتعلمى منها بس تفتكرى العيب فى مين انسان بينصب بالمرض ولا حكومه مش بوظف الشباب ولا طيبه زايده فى شعب مصر

A said...

عزيزتي الوردة الجميلة روزا
دي أول مرة بازور مدونتك الجميلة دي اللي باحس فيها بروح طفولية نقية جمييييلة وتشابه ما بينها وبين شخصيتي
مدونتك راااااااااااائعة
وأنت أكثر روعة ودمك خفيف وحساسة
البوست ده كوميدي ودمه خفيف بس آهو..الموقف علمك أك تاخدي بالك المرة الجاية
عجبني جدا بوست أمس انتهينا وهو عنوان لأغنية باعشقها لفيروز والموقف بالحرف حصللي.. يظهر أن الموقف ده متكرر مع كل البنات وأنا اللي كنت مقطعة نفسي وفاكراني أول واحدة
تحياتي لوالدتك الجميلة تلك و....
عذرا على الإطالة عليك

Soooo said...

محسوبك سوووو يا روزا
ومحسوبك دي تدل على اني رجل والحمدلله .. ولا حول ولا قوة الا بالله

وكل سنه وانتي طيبه وكده

لا اللي اقصده يعني لو فعلا كان في ورم وكلاكيع .. دي معناها ايه يعني؟؟؟


والسلاموووز ختاموووووز

Rosa said...

doba
شوفتشي اختيشك حصلها ايههه
طيب خلاص انا مستعده اديكي كرنيهي و بطاقتي و كل حاجه بس امشي نفسي لاول الشهر بس
:D :D
وحشتيني

Rosa said...

hurtsoulforever
هاي حبيبية قلبي ازيك يا قمره وحشاني جدا جدا
ربنا يتقبل دعائك وان شاء الله يبقى اسعد على الكل يا رب امين
يا زينه و يا محلاه كمان الاخ محمد ابن ام محمد
و الحمد لله ان ربنا بيحاسبنا بنويانا
كل سنه وانتي دايما بخير و فرحه

Rosa said...

رئيس جمهورية نفسي
يمكن العيب في كل دا على بعضه يا سيادة الريس
العيب في انسان بينصب بالمرض الي مش رادع ليه انه يقف و يفكر لحظه انه ممكن تكون نهايته قريبه
و العيب في الحكومه الي توصل الشباب و الناس لكدا , بس دا برده مش مبرر لينا اننا ننصب على بعض
العيب في اوضاع غلط كتير في حياتنا
تورتنا يا سيادة الريس
:)

Rosa said...

آلاء التهامي
آلاء الجميله بجد بجد بجد مش عارفه اقلك بس بجد مرسي مرسي لكلامك الرقيق دا يا رب اكون كدا فعلا
و مبسوطه ان مدونتي عجباكي كدا
و بوست امس انتهينا محدش يحسه غير حد جرب طعم الالم دا بالذات و محدش يحسه غير حد رقيق و نقي زيك كدا
و تحيتك وصلت لماما
و بجد مافيش اي اطلاه استمتعت بكل كلمه كتبتيها ليا يا رب دايما منوراني كدا
:) :) :)

Rosa said...

soooooo
سوررييييي سوررري سوريييي يا سووووووو عطل فني بس مش اكتر معلش بقى يا سو لسه خارجه من نصبايه قريب فالسلوك ملمسه بقى معلش
اقدم اعتذراتي
لو كان في ورم وكلاكيع كل ماتتشال تطلع تاني و تنتشر داه معناه انه ورم خبيث ربنايعافينا كلنا
و سوريوز مره تانيوززز سلاموززز
:) :)

الطائر الحزين said...

مشكلة فعلا أننا لا تعرف من يستحق العطف والصدقة من كثرة ما نراه من اشكال للنصب

لكن من يستحقون فعلا هم من نبحث نحن عنهم ولا يأتون الينا

الذين نحسبهم اغنياء من التعفف


خيرا ان شاء الله

gohayna said...

ههههههههههههههههههههههههههههه
انا اسمي جه في الموضوع يا حجه ولا ايه

والله انا مقولتله يعمل حاجه خالص يا بنتي

بس تعيشي وتاخدي غيرها

معلش احنا كلنا بنقع في الموضوع دا

بيسغلو اخلاقنا والله

ربنا بعوضك خير يارب

كل عيد وانتي بالف خير وصحه وسعاده

تحياتي يا قمر

كراكيب عادل said...

يالا اتحسبتلك صدقة

وهو اتسبت لة سيئة لو كان بيغش الناس

انتي نيتك كانت سليمة

متزعليش

بس اسلوبك عسل في سرد الحكاية دي الي حصلت لك

ربنا يعوضك

Rosa said...

الطائر الحزين
عندك حق تماما
وكتير قابلتني الناس دي و فعلا اغنياء اغنياء من تعففهم و ترفعهم
و اكيد خير ... الحمد لله
و كل سنه و انت طيب

Rosa said...

gohayna
بس عرفتك خلاااص , لا ماتنكريش مسؤليتك في الموضوع يا جهينه
طب حظريني ان الموضوع فيه عياط
:D :D :D
و كل سنه و انتي بصحه و سعاده و فرح دايما يا رب
نورتيني يا سكره :)

Rosa said...

كراكيب عادل
الحمد لله رب العالمين
و الله كانت سليمه و مافيهاش شرخ واحد
:D
مش زعلانه والله انا بس زعلانه عليه و على الحال الي وصله الناس
مبسوطه ان اسلوبي عجبك :)
دعواتك
زدايما منورني يا رب :)

عبسميع said...

كل نصباية وانتِ طيبة يابنتي

المشكلة ان امثال الشخص ده هما اللي بيخلوا الواحد يفكر الف مرة قبل ما يعمل الخير

وحشني التعليق عندك اخيرًا الكبوة اللي عندي عدت(حلوة كبوة دي) تحياتي
محمد

Hannoda said...

كل سنة و انت طيبة يا روزا

مع إنها متأخرة
:(

وحشتيني

Soooo said...

عايزاني مازعلش واخد على خاطري وكده

اكتبي حاجات تاني يابنتي
وخلينا ننبسط شويه

والا وحياة سيدي اللملومي هتلاقيني جايبلك عشرميت واحد ومخليهم يحطو كلاكيع في قفاهم وييجو يقولولك عايزين فلوس نشحن موبيلاتنا

وقد فزعر من ازعر

والسلاموووووز ختامووووووووز

Rosa said...

الديليكون
وانت طيب يا محمد يا رب
:)
احنا نعمل الخير بقى يا محمد و اجرنا عند ربنا
و حمد الله على السلامه من الكبوةه دي
شكلها كانت حاله صعبه :D
و انا كمان مفتقده نعليقاتك عندي
البلوج نور تاني
:)

Rosa said...

hannoda
حبيبة قلبي و انتي طيبه و فرحانه دايما يا رب
و مش متأخره ولا حاجه يا قمر
:)
انتي كمان واحشاني موت موت موت
:)

Rosa said...

Soooo
لا كله الا سيدي الاملومي مقدرش عليه
حاضر بس هيا هتبقى نكد يا سو ماليش دعوه بقى
هيا ككدا مره كدا و مره كدا
:D
ربنا مايجيب زعل ابدا يا رب
دايما منورني

Soooo said...

لا والله ؟؟؟؟؟

انا مالييييييش دعوة
ده البلوج بتاعك من اكتر البلوجات اللي باخشها عشان اضحك .. تقومي تخميني كده وتنزلي موضوع يخليني ابقى عايز اولع في عم السيد البقال .. ولو اني مش عارف ايه العلاقه بس انا مخنوق منه وخلاص

لا ياستي الموضوع الجديد بتاعك ده مايتحسبش .. اتصرفي بقى

والسلاموووووووز ختاموووووووووز

dr.gesho said...

اسف ماعنديش غير كلمه واحده اعلق بيها
هههههههههههههههههههههههههههههههههه

محمود عزت said...

لذيذ جدا البوست ده
بس أنا برضه معرفتش هو كان بيقول إن عنده إيه ؟
إكتبيه باللاتيني يا دكتورة عشان محدش يتخض :))
وإذا كان على النصب
فتقريبا مفيش حد في مصر متنصبش عليه !
ححكيلك إيه ولا إيه بس
دا كده إنتي ناصحة وواعية جدا بالنسبة لي !

Rosa said...

ما تزعليش يا بنتي دي مش قلة وعي منك و لا حاجة بس احن شعب 90% مننا فناني في النصب و مش شرط هنا النصب في الفلوس لكن النصب في أي حاجة و كل حاجة.

و بعدين لاننا شعب عاطفي كمان فمن السهل يتنصب علينا في مشاعرنا صدقيني انتي لو اتنصب عليكي كفاية انه نصب عليكي في مشاعرك قبل فلوسك الله لا يبارك له!!!!!!!!

Rosa said...

soooo
معلش يا سو حقك عليا هيا كدا مره كدا و مره كدا دا النظام
عشان الي بيحب النكد يتنكد و الي بيحب يضحك يضحك
انا احب العدل
سلام :)

Rosa said...

de gesho
وانا كمان
هههههههههههههههههههههههه

Rosa said...

محمود عزت
مرسي يا محمود مبسوطه ان البوست عجبك
هوا كدا عنده
cancer
ويلا بقى ادينا بنتعلم و الحمد لله انها جت على قد كدا
خير
نورتني :)

Rosa said...

om hagar
عندك حق يا روزا
الحمد لله على كل حال
نورتيني يا قمره

DR.HAMAS said...

ههههههههههه

يا عينى

معلش

بس أسلوبك و لا أروع

هههههههههه


كويس انك نبهتينى

عشان لما ابقى أفتح عيادة ان شاء الله

مايتنصبش عليا

أشكرك

ضحكتينا الصراحة

ربنا يكرمك يا رب


د.حمـــــــاس

Dr. Ibrahim said...

كلام حضرتك زى العسل

وتعيشى وتاخدى غيرها

وانا اعيــــــــــــط:)

د/هيما